Week 4: beton, schrapen en schilderen

27 juli 2015 - Vientiane, Laos

Deze week was vrij gelijkaardig aan de vorige. We werkten eerst de betonvloer in de kleuterschool af, en begonnen daarna een terras te leggen in de school waar we de afvoer hadden geplaatst. Met al wat meer ervaring in het betonwerk ging deze vloer beter vooruit met ook een mooier resultaat. Zo zie je maar: al doende leert men!
Omdat we met zoveel extra vrijwilligers waren konden we op enkele middagen in 2 teams werken: een betonteam en een schilderteam. De toiletdeurtjes kregen een nieuwe laag en de gang naar de toiletten kon ook wel een facelift gebruiken. Hiervoor moest eerst alle afbladderende verf worden afgeschraapt, wat voor de hele gang meerdere dagen in beslag nam!
Een derde klus die we voorstelden was het ophogen van de vloer in dezelfde gang, omdat voor de toiletten altijd een enkeldiepe plas water stond. Hiervoor maakten we eerst de gaten in de muur dicht, zodat het regenwater niet meer binnenstroomde. Wanneer we ook de vloer hadden verhoogd zagen we dat er de volgende dag effectief geen water meer stond!
Dit weekend vertrokken er 16 mensen dus op het einde van de week was er een afscheidsavond. Nu zijn wij hier het langste van alle vrijwilligers! Als anciens is het dus onze taak de nieuwelingen wat advies en tips te geven, wat we maar al te graag doen!

1. Hanne:
    27 juli 2015
    Klinkt cool mijn ancientjes! Hopelijk gauw goed internet voor nog wat foto's! Veel bouwpret nog xxx