Dag 28: Rustdag in de hoofdstad

27 juli 2015 - Vientiane, Laos

Dit weekend was het plan om een tweedaagse uitstap te doen naar het Nationaal park, op 2 uurtjes rijden van Vientiane. Op vrijdag regende het de hele dag (waardoor we dus ook geen beton konden doen, en we een hele dag hebben geschraapt...) en het zag er niet naar uit dat het zaterdag zou beteren. Daarom kochten we een paar DVDs, in de hoop dat er een engelstalige zou tussenzitten, en keken vrijdagavond gezellig een film.

Zaterdagochtend regende het inderdaad, waardoor we besloten het nationaal park op zondag te doen en het op zaterdag bij een rustige Vientiane-dag te houden. We aten een uitgebreid ontbijt: we hadden een pot Nutella gekregen van een mede-vrijwilliger uit europa die vertrokken was, en hadden onszelf op echte yoghurt getrakteerd! Daarna gingen we naar de ochtendmarkt om wat souvenirs te kopen en een rok op maat te laten maken voor Annelies. Hierna hadden we zo veel zin een ijskoffie dat we naar een starbucks-achtige keten gingen en wachtten tot het stopte met regenen. Daarna gingen we op zoek naar de officiële Apple winkel omdat Annie (vriendin uit New York) iets nodig had.
Uiteindelijk was het tijd voor een late lunch (15u30, oeps) en gingen we een echte burger eten! Heerlijk. Toen die wat verteerd was gingen de meisjes (Annie&Annelies) zich te goed doen aan een traditionele Lao-massage. Deze was blijkbaar niet bedoeld om te ontspannen maar om alle (ja, álle) spieren los te maken. Stretchen dus.
's Avonds was het weer tijd voor rijst en daarna sloten we de dag af met nog een filmpje en een Magnum-ijs: mmmmm!