Reizen & Bangkok

10 augustus 2015 - Bangkok, Thailand

Donderdag was het reisdag: we moesten van de kleine dorpjes op een eilandje in Zuid-Laos naar Bangkok geraken. Dit gebeurde door een bus of 3 naar de grens te nemen, en vanaf daar (na controle van paspoorten en visa-aanvragen) 1 nachtbus. Het kwam er dus op neer dat we onderweg waren van donderdagochtend 10u, tot vrijdagochtend 7u. Oja, en de nachtbus had geen bedden maar gewone zeteltjes, en ijskoude airco, dus slapen was moeilijk.
Bij aankomst in Bangkok bleek hier ook nog eens een uur tijdsverschil, waardoor onze toch al lange dag van 7u tot 00u30 nog een uurtje langer werd.

Vanuit het busstation namen we een taxi naar het centrum, waar we een kamer boekten om overdag onze rugzak veilig op te bergen. In de voormiddag wandelden we langs de riviertjes (vroeger was Bangkok een soort Venetië!) en marktjes, langs tempels en het koninklijk paleis. Alles was versierd ter gelegenheid van de koningins verjaardag op 12 augustus, dus het was een vrolijke, zonnige, maar ongelooflijk drukke buurt. We worstelden ons door menigtes selfie-makende Aziatische toeristen en moesten daarvan even bekomen in een parkje.
Terug op krachten wandelden we naar de Golden Mount, vanwaar we een prachtig uitzicht hadden over de stad. Hierna was het tijd voor luxe: we namen een taxi naar de wolkenkrabber-en-winkelcentrum-buurt, en gaven ons ogen de kost in winkels als Prada, Gucci, Louis-Vuitton, Dolce&Gabbana, maar ook Mazerati, Rolls Royce, Bentley en Aston Martin. Iedereen gelukkig dus.
Ondertussen was het laat in de namiddag, en aten we een lekkere gele curry met zeevruchten in het restaurant van 1 van de shoppingcentra.
Daarna wandelden we een uur op zoek naar de wolkenkrabber met dakterras. Hier aangekomen bleken we niet te voldoen aan de dresscode, dus kreeg Ruben een kostuumbroek te leen en waren er voor mij elegante schoentjes voorzien, ter vervanging voor onze toeristenshorten en slippers. Boven (op de 55ste verdieping) was het uitzicht natuurlijk fenomenaal, en we genoten van een cocktail, een verfrissend briesje, en de zonsondergang op deze heerlijke laatste avond.

Hierna bracht een taxi ons terug naar onze rugzakken en daarna naar de luchthaven, waar we mooi op tijd waren om nog wat te shoppen en op het vliegtuig te stappen...