Rondreisweek deel 2: eilanden Don Det en Don Khon

5 augustus 2015 - Don Det, Laos

De eerste dag van ons verblijf op Don Det deden we het rustig aan en waren we helemaal in vakantiestemming. We spendeerden de dag met het verkennen van het eiland, en spendeerden ook even in een bar die continu de serie friends uitzendt. 's Avonds probeerden we de sunset te zien maar dit werd ons vrij moeilijk gemaakt door bewolking en een hele reeks lelijke 'bungalows' (lees: hutjes) die vlak aan het water gebouwd zijn.

De tweede dag deden we een fietstocht door heel het eiland Don Det, om daar de brug over te steken naar Don Khon. Ook daar fietsten we volledig naar het zuiden om zeldzame zoetwaterdolfijnen te gaan spotten in de Mekong rivier. Op de terugweg brak een onweer uit en bij gebrek aan schuilplaats waren we compleet doorweekt. Want natuurlijk ben je net die dag je regenvest vergeten... Deze dag was dan meteen ook de laatste van het hele Laos avontuur. Morgen reizen we de hele dag om vrijdagochtend in Bangkok aan te komen, waar we 1 dagje kunnen verkennen en dan 's avonds de vlucht huiswaarts nemen...