Vervolg weekend Vang Vieng

6 juli 2015 - Vang Vieng, Laos

Na de zwempartij in het frisse lagunewater keerden we met de tuktuk terug naar het centrum, waar we voor een prikje van een heerlijk vettige sandwich met bacon&cheese en verse groentjes genoten. Daarna namen we een nieuwe tuktuk naar de water cave, die volgens de ober van de kangaroobar de moeite waard was. De tuktuk zette ons af aan een wiebelende, krakende brug over de Nam Song, waarvoor we 10000 kip tol betaalden. Een lokale Lao bracht ons door een echt idyllisch dorpje en adembenemende landschappen naar de grot. Daar kregen we alweer een band waarin we ons met touw&hoofdlamp in een donkere, koude tunnelgrot begaven.

Na dit avontuur wandelden we langs katoenplanten, rijstvelden en wilde ananassen terug naar de brug, vanwaar de tuktuk ons met de ondergaande zon terug naar het centrum bracht. Daar gingen we met de ganse groep iets eten in een restaurantje om de zonsondergang te zien, die helaas slechts uit een streepje rood bestond door bewolking. Gelukkig hadden we er gisteren al foto's van kunnen nemen! Na het etentje keerden we in de minivan terug naar Vientiane, en onderweg zagen we eindelijk nog eens wat verkoelende regendruppels...