Dag 9&10: werken, zweten en regen

7 juli 2015 - Vientiane, Laos

Na een week introductie tot de Lao taal en cultuur begonnen we eindelijk te werken! Voor ons eerste project werden we tewerk gesteld in een lagere school die na jaren leegstand opnieuw zal gebruikt worden. Onze voorgangers hadden al enkele klassen in orde gezet en ons restte nog de laatste. Twee dagen lang werkten we aan het opkuisen van de klas, het herschilderen van deuren en luiken en herstellen van klasmeubilair. Ook het opkuisen van achtergelaten afval zorgde dat we al snel letterlijk dropen van het zweet. Ook al is het voor de Lao kinderen schoolvakantie, toch worden er lessen Engels gegeven door mede-vrijwilligers. Zo lopen er ook steeds veel kinderen rond op de school. Als vreemdelingen kregen we heel wat bekijks en werden we gevraagd om mee op foto te staan.
Wat betreft het weer is het nu eindelijk merkbaar regenseizoen: het heeft de voorbije drie dagen steeds geregend en ook de komende dagen voorspellen regen. Bij deze tropische temperaturen (vorige week tikten we 40°C aan) is wat verfrissende regen meer dan welkom. Regenbuien zijn stortvlagen van een half uur tot twee uur lang, wat de keuze om te lopen of te schuilen er niet gemakkelijker op maakt.
Morgen krijgen we een nieuw project toegewezen, wat opnieuw op een lagere school zal plaatsvinden.

To be continued.....

1. Chris:
    7 juli 2015
    Hallo,
    Nu begint het werk in de tropische temperatuur naar ik lees. Niet verwonderlijk dat die mensen in een ander tempo leven als hier. Jullie zullen er blijkbaar veel mooi werk kunnen verrichten. Geef er maar een lap op. Groetjes en kus van pépé.