Dag 5: historie, constructie en markten

3 juli 2015 - Vientiane, Laos

Deze ochtend bezochten we het National History Museum, wat niet zo aangenaam was aangezien het gebouw dringend aan vernieuwing toe was en het binnen warmer en drukkender was dan buiten. We deden een snelle toer doorheen het gebouw en moesten even buiten bekomen (waar het al 36 graden was, dus je kan je wel inbeelden hoe heet het binnen was!)
We vroegen aan de chauffeur van de tuktuk of hij ons wou afzetten aan een busticketwinkeltje, waar we onze bus regelden om dit weekend naar Vang Vieng en terug te gaan. Na een hete wandeling in de zon terug naar de guest house, lunchten we en deden we de was. Hierna kregen we uitleg over de verschillende projecten: wat, waar, wanneer. Maandag starten we eindelijk met het renoveren van een lagere school!
Na de uitleg gingen we met z'n 3en naar de morning market (een gigantische markt die tot 16u open is) waar we levende vissen en varkenskoppen zagen, en heeeel veel kleren en juwelen. We kochten wat fruit en rustten even uit. Het avondmaal was vandaag voorzien in een restaurantje aan de mekong, wat een welkome afwisseling was qua gerechten, waarna we nog even rondstruinden op de avondmarkt ginder.
Terug in de guesthouse maakten we de rugzak, want morgen vertrekken we hier om 8u naar Vang Vieng! Het zou dus kunnen dat je mij even niet hoort, aangezien we in de hostel ginder misschien geen wifi zullen hebben... Maandag komt zeker een nieuwe update over onze natuuravonturen en eerste werkdag!