Dag 4: Gouden pagoda, kookkunsten en weekendplannen

3 juli 2015 - Vientiane, Laos

Het eerste item van vandaag was een bezoek aan de gouden pagoda, een enorm gouden bouwwerk rond een relikwie van Buddha himself. Het werd met 4 wats omringd, waarvan er nog 2 overblijven. Ook deze verdienden een bezoekje, waar Tikki (onze coördinator), uitleg gaf over het leven van de novicen en monniken in een boeddhistische tempel (hij is zelf monnik geweest voor 9 jaar). Super interessant!
Hierna hadden we vrij tussen 11 en 15u, waarin we besloten om het weekend concreet te plannen: we willen graag naar Vang Vieng gaan, een prachtig dorp middenin een landschap waar je mond van open valt. Daarvoor regelden we vervoer, verblijf en activiteiten.

Om 15u was het dan tijd voor een echte kookles, waarin we fresh spring rolls (een pakketje met sla, kip/varken, noodles, ei, ...) en papaya-salade maakten om als avondmaal te eten. Daarna gingen we heerlijk verfrissen met een bubble fruit tea of zumba-en aan de rivier. Na het avondmaal nog wat kaarten en een avondwandeling naar een gezellig pleintje met fontein en live muziek.

Het heeft dus alweer niet geregend vandaag, en tussen 15u en 18u is het hier 39 graden! Als dit hier het regenseizoen genoemd wordt, kan je wel zeggen dat alle 4 de seizoenen in België regenseizoen zijn!

1. Chris:
    3 juli 2015
    Hallo...Hier is het momenteel ook tropisch warm...tot 35° en meer. Uitzonderlijk voor hier en niet normaal. Zal wellicht een ander soort warmte zijn.
    Blijkbaar beleven jullie daar nogal een reiske hé...Geniet er verder van en die herinneringen opslaan hé!
    Bedankt voor de info en groetjes van pépé