Dag 11&12: meer van dat.

9 juli 2015 - Vientiane, Laos

Woensdag&donderdag verhuisde het constructie-team naar een andere, grotere lagere school, die met de fiets bereikbaar was (in plaats van 40 minuten bus). Deze was omringd door een afdak met bankjes onder. O.nze taak bestond erin om de ondersteunende pilaren te ontdoen van hun oude laag verf (kappen en schrapen met een plamuurmes) en van een nieuw laagje te voorzien. Al snel zaten we onder het stof en verfschilfers en spatten, maar gelukkig regende het de hele dag en stonden we niet te baden in het zweet! We werkten goed door en bleven langer dan nodig om het volledige bovenverdiep af te krijgen, morgen volgen enkel nog de bankjes beneden. Ook hebben we met de begeleiders gesproken over andere dingen die we zagen: zo stelden we voor om de klassen van nieuwe sloten te voorzien, de vloer voor de toiletten op te hogen, de toiletten te kuisen, herstellen en herschilderen, een kapotte lavabo te vervangen en elekticiteit te fixen. De begeleiders waren ongelooflijk behulpzaam en planden dit in, en beloofden om ons van de nodige materialen en supervisie te voorzien!

Verder maakten we plannen om dit weekend naar Luang Prabang te gaan (dé mooiste stad van Laos, die trouwens volledig Unesco werelderfgoed is) en gingen we na al de rijst en noedels eens pizza eten!

De 2 kakkerlakjes in onze badkamer hebben een nieuwe thuis gevonden in de goot, en de muggen die van ons bloed hebben genoten zijn ook helemaal tevreden. Zo helpen we ook de dieren van Laos een beetje! (Maar geen nood, we nemen goed antimalaria pillen en spuiten zo veel mogelijk met antimuggen spray! De malariamug leeft trouwens niet in de hoofdstad.)

1. Chris:
    9 juli 2015
    Hallo Annelies en Ruben,
    Goed zo....eens de handen uit de mouwen te steken. Ze zullen jullie daar heel dankbaar zijn en blijkbaar veel verbetering in het verschiet. Let toch maar goed op met die muggen...Men weet maar nooit....Geen netten beschikbaar voor over het bed?
    Doe goed jullie ogen open in voornoemde stad...en vergeet de foto's niet te posten aub? Lieve groetjes en kus van pépé