Einde dag 1: avond markt, stortregen en tuktuks

28 juni 2015 - Vientiane, Laos

De plaatselijke bevolking houdt blijkbaar van markt houden. Zo hebben ze hier een morning market: vanaf veel te vroeg 's morgens ( of liever 's nachts) tot 4 uur in de nammidag, om dan een avond markt te houden van 18u tot 22u... Iedere dag. Heerlijk wel, zo'n lange rij rode verlichte tentjes langs de Mekong, met prachtige prullaria en lachende onderhandelaars. Aan de overkant van de Mekong (op zwembare afstand) heb je zicht op Thailand. Een van de weekends hier zullen we dus misschien eens daar een kijkje gaan nemen.

Rustig slenterend werd de markt omstreeks 20u30 plotseling opgebroken door een stortbui, tja, regenseizoen. Lopen naar een plaatselijk overdekte dakbar en tshirts uitwringen dan maar. Later op de avond genoten we van een eerste tuktukrit. Die verkoelende wind door je haren op zo'n tuktuk zouden je haast een ritje doen kopen puur voor het plezier. Het verkeer is hier wel... Goh,... anders geregeld... En vraagt van ons dus wel een beetje aanpassing. Maar he, daar doen we het toch ook beetje voor. Dat was het voor 28 juni!

1. Chris:
    28 juni 2015
    Hallo Annelies en Ruben,
    Fijn te vernemen dat julolie goed zijn aangekomen, en blijkbaar al het een en ander hebben ondervonden qua omgeving - klimaat en sfeer. Maak er het beste van en zie vol verlangen uit naar jullie verslagen.