Dag 4: Lao, buddhabeelden en moo

1 juli 2015 - Vientiane, Laos

De dag begon met 2 uur Lao-les, om ons te kunnen uitdrukken in de plaatselijke taal. Dit zorgde voor veel gelach, aangezien deze taal ten eerste andere klanken gebruikt dan wij (gh, ng, enzovoort) en bovendien heeft elk woord tot 6 verschillende betekenissen afhankelijk van op welke toonhoogte je het uitspreekt (de klemtoon zogezegd, maar de meeste woorden hebbwn maar 1 lettergreep dus niet zo simpel. Zo zorgde het woord Khoi voor hilariteit omdat het zowel 'ik, mij' als 'mannelijk geslachtsorgaan' kan betekenen, alsook 'num' (water of borst).

Smiddags bracht een aircobus ons door de buitenwijken van Vientiane naar Buddhapark, waar honderden beelden van Buddha en ook hindugoden zijn verzameld. Terug in het guesthouse namen we de fiets naar Moo, een populair ijssalon, waar we na deze hete dag genoten van vers ijs met smaken als banaan (die zijn hier trouwens veel kleiner en zoeter!), mango en groene thee.

We genoten van de zonsondergang aan de Mekong en de avondmarkt (waar we verse kokosmelk dronken uit een opengesneden kokosnoot) en na het avondmaal werd nog wat gekaart met alle vrijwilligers in het guesthouse.

1. Chris:
    1 juli 2015
    Hallo allebei,
    Jullie doen dat niet slecht. Leg vooral de goede klemtonen om niet misverstaan te worden, en niet met beschaamde kaken te staan. Geniet van al dat moois en laat die foto's maar komen.
    Groetjes van pépé